Blog

Povratak na blog
Large 4485d3c4 3d06 4e84 b74b ac04b174580e
Često možemo ćuti od naših roditelja, baka i djedova kako u njihovo vrijeme to nije bilo tako: djeca su trčala, igrala se na dvorištu i sama sebi radila igračke od drveća, jeli su malo i rjeđe nego danas; život se majkama  svodio na vođenje domaćinstva i bašče, a muževi su radili i to najčešće od 6 h do 14 h. Ostatak dana bi imali za sebe, bez TV-a, računala, tableta, laptopa i drugih distrakcija…oooo da, danas je život potpuno drukčiji.
Danas je skoro pa normalno da barem jedan dan u tjednu negdje kasnimo ili bolje rečeno barem jednom dnevno na nešto kasnimo i osjećamo pritisak vremena, dok bi prije bili u takvoj strci ako im ručak zagorijeva ili ako netko mora u bolnicu. Razina stresa i napetosti je bila nikakva ili skoro nikakva, a ako ćemo to usporediti s današnjom razinom stresa, rekla bih da ono što mi danas proživimo u tjedan dana oni su proživljavali kroz nekoliko godina.
Vrijeme se promijenilo i energija se promijenila. To možemo objasniti  podizanjem vibracije Zemlje s cca 9 na 22 Herza u svega 20ak godina. I evo nas sada tu u vrtlogu zbivanja, kuće, posla, obitelji, hobija, djece, izvan nastavnih aktivnosti, projekata, shoppinga, putovanja, edukacija…i tako u nedogled.
A pravo pitanje koje se stalno postavlja: Kako ostati miran i zdrav u cijelom tom vrtlogu zbivanja?
Prema tradicionalnom viđenju svijeta sve je stvoreno od energije, s naglaskom na 2 pola: yin i yang. Oni su u prirodi vidljivi na svakom koraku kroz noć i dan, zimu i ljeto, visoko i nisko, dobro i loše, muško i žensko.
Yang označava muški princip, nešto teško i veliko, pokretan je i aktivan.
Yin označava ženski princip, nježan je i pasivan, te statičan.
Yin i Yang su dva krajnja stanja, a balans se postiže harmonijom između ta dva stanja.
Kada smo stalno aktivni, dinamični, agresivni, jako mentalno i fizički aktivni, tragamo za novim podizačima, koristimo kavu da bismo ostali koncentrirani, pretrpavamo se obvezama i ne stajemo kad dođemo do cilja tada je Yang princip poprilično aktivan u našem životu. Taj princip iscrpljuje naše tijelo, um i duh.
 
S druge strane, kada ste zadnji put sjedili i čekali bez da ste nervozno gledali na sat, ležali na travi i promatrali oblake, opuštali se, meditirali ili samo plutali na vodi? Bez aktivnosti, potpuno prepušteni? Shvatili ste Yin je sve ono gdje nismo aktivni, on je pasivan i smiren. Spavanje, gledanje u vatru kako gori ili samo buljenje u jednu točku je također Yin.
Zlatno pravilo tradicionalne kineske medicine je ako ne čuvaš svoj yin, trošiš svoju životnu energiju, a nju je zaista teško nadoknaditi.
 Vjerojatno ste primijetili kako je današnji svijet sav nekako Yang i cijeni se upravo takav pristup životu. Istovremeno jeste li znali da su antidepresivi danas najprodavaniji farmakološki proizvod? Jasno je ako nastavimo ovim smjerom od nas neće ostati puno toga za dati.
Zato se trebamo otvoriti za primanje kao yin princip. Jedan od načina za balansirati današnji način života je opuštanje odnosno relaksacija. Za razliku od meditacije relaksacija od Vas traži da ništa ne radite, niti mentalno niti ikako drukčije. Kod relaksacije sve što trebate je pojaviti se 🙂
Prije nekoliko godina sam čitala knjigu dr. Oza “Vi zauvijek mladi” u kojoj je puno pisao o dobrobitima relaksacije, ali voljela bih istaknuti jedan primjer koji mi se zasjekao u memoriju. Prije sada već 15ak godina znanstvena zajednica je okupila 30ak muškaraca u starosti oko 60. godina koji boluju od raka prostate i napravila tromjesečno istraživanje. U njihov životni stil (koji je kod većine još uvijek bio radno aktivan) je uvela zdravije promjene u prehrambenim navikama, šetnju svaki dan i relaksacije 2x dnevno po 30 minuta. Rezultati su bili zapanjujući. U 97% slučajeva rak se povukao, no to nikako nije bilo sve. Daljnja istraživanja su pokazala kako se u tom tromjesečnom razdoblju deaktiviralo oko 360 destruktivnih (bolesnih) gena, a aktivirali povelik broj onih koji podržavaju zdravlje i dugovječnost.
Nastavno na taj primjer primijećeno je kako relaksacija produžuje telomere (završetke na našim stanicama koji su zaduženi za životni vijek stanice). Uzevši u obzir da se neke stanice tijekom našeg života dijele nekoliko stotina puta, a neke samo pet puta, zgodno je znati kako im svima možemo produžiti vijek trajanja.
 
Od ostalih benefita relaksacije svakako bih spomenula, povećanu produktivnost i efektivnost na radnom mjestu; veća posvećenost ljudima koje volimo, dobar osjećaj i odsustvo boli, balansiranje krvnog tlaka i čuva srce, povećava imunitet, jača nam memorija, stvara kvalitetniji i dublji san, liječi anksioznosti i depresiju, smanjuje strahove i agresiju kod djece, te umanjuje hiperaktivnosti.
Koliko je relaksacija važna potvrđuje i jedna nedavna praksa provedena u Londonu

 od strane Energy Bank, u kojoj se radilo na nekoliko razreda osnovne škole s djecom u dobi od 7 do 15 godina gdje su čitavi razredi koji su bili problematični i destruktivni nakon dva tjedna divljanja postali aktivni slušači na nastavi i proaktivni učenici.
Cijeli pokret oko dječje relaksacije pokrenuo je i web stranice na kojima se može dobiti besplatno relaksacije i savjetovanje vezano za dječja ponašanja. www.kidsrelaxation.com
U Australiji i Velikoj Britaniji je praksa voditi relaksacije djeci u školama. Svaka čast i našim učiteljima i profesorima koji prakticiraju te metode i uvode ih u školstvo, a vjerujem da će ih biti sve više i više.
 
Ako svijet misli da djeci treba relaksacija jer su pod velikim pritiskom i imaju neprihvatljiva ponašanja; zar mislite da smo mi odrasli isključeni iz toga? Baš suprotno, mi smo trebali početi jučer 🙂